la vida a l´escola és molt semblant a un viatge en tren: gaudim del trajecte i de la companyia que seu al nostre costat, imaginem altres móns a través dels vidres de les finestres, sentim la necessitat de compartir el temps del viatge amb els altres, i també la necessitat que els altres ens ensenyin quin és el seu destí. Inventem amb il·lusió el que ens espera al final del viatge, i gaudim de les olors que trobem a cada pas. Uns tenen somnis de sucre, altres de melicotó, altres fins i tot de pastís de crema; però tots tenim el mateix desig de créixer, i de moment, ho estem aconseguint.

dimarts, 10 de gener del 2012

JOCS MATEMÀTICS

Cada dilluns feim una estona de jocs matemàtics, que es distribueixen per taules i cada grupet de tres o quatre fillets passa per cada racó al toc d´una pandereta.
La finalitat d'aquest racó és ajudar al fet que els fillets i filletes, mitjançant experiències perceptives, motrius i manipulatives, assimilin conceptes bàsics de qualsevol aprenentatge.
Aquesta estona de jocs matemàtics encamina als nens a reassegurar un bon domini i coordinació de la mà i a desenvolupar les seves estructures espacials i el pensament lògic.
Aquests jocs són un bon referencial perquè ens permet conéixer el comportament de cada infant davant situacions diverses: major o menor control del grup, tolerància a la frustració de perdre, acceptació de les torns o de les normes de joc, habilitat, tranquil·litat o tendència a posar-se nerviós, tenacitat en la persecució de l'objectiu… Per tant, anirem canviant dels jocs matemàtics al llarg del curs, en funció del grau de dificultat que requereixen. També es fomenta l´expressioó oral ja que els jocs necessiten de la paraula, i entre ells s´expliquen com es juga, a qui toca... i també requereix d´unes dots d´organització en quant als torns, a les jugades, repartiment de fitxes entre els jugadors... amb els jocs matemàtics treballam nocions de caire lògicomatemàtiques com són: quantitats, grafies dels nombres, suma, resta, igualtat, diferència, més i menys, tamanys, colors, seriacions, coneixement del dau...

D'aquesta manera, a través de jocs d´associació, memòria, comptatge, seriació, i també a través d'altres jocs de grup o de vivències personals i situacions de cada dia, els fillets i filletes aprenen matemàtiques.

Així, a poc a poc, el nen anirà assumint els conceptes numèrics i assimilarà els signes corresponents amb més facilitat.
Llegir i escriure nombres únicament ha de ser el resultat final de tot aquest procés.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada